Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wilkolak

Strony: [1]
1
SPP v2 / Odp: Potrzebna ocena instalacji.
« dnia: Października 11, 2018, 10:06:03 pm »
ok.  ale bardziej mi chodzi o pompę od CWU czy jest dobrze podłączona

Kolego, "troche" skopana instalacja CO. Za pompką i obejściem masz zawór zwrotny sprężynowy - myślisz, że jak będziesz grzał i braknie prądu to ciepła woda po pokonaniu zaworu różnicowego przejdzie też przez zwrotny na sprężynie? Szczerze w to wątpię. Jeśli się mylę i zawór jest klapowy to powinno działać.


Co do CWU, czy na linii za pompką jest zawór zwrotny? Na zdjęciach nie  widać a to ważne.
Poczytaj też o łączeniu miedzi z ocynkiem w CO/CWU.

Cytuj
Moje spostrzeżenie , czy pompa od CWU nie powinna być podłączona do drugiego króćca, który wychodzi z kotła. Czy ona nie zakłóca pracy pompy na CO ?

Widzisz, każda pompka która "kradnie" ciepłą wodę w pewnych okolicznościach zaburza pracę instalacji CO (nie pompy CO). Taką okolicznością jest np. potrzeba ogrzania dużej ilości wody w bojlerze bo bierzesz kąpiel. Natomiast jeśli nie ma obciążenia na bojlerze to instalacja CWU wręcz stabilizuje pracę CO.  Dzieje się tak ponieważ ciepła woda w bojlerze bilansuje straty spowodowane np otwarciem głowic termostatycznych na grzejnikach.





2
SPP v2 / Odp: Potrzebna ocena instalacji.
« dnia: Października 03, 2018, 08:36:50 pm »
Witam nowych (starych też) użytkowników ;) Sezon przed wami a już takie problemy :(.
Wiadomo każdy ma troche inną zdolność pojmowania ale jak już "ogarniecie" sterownik to wszytko stanie się proste jak "drut" ;) Pare sekund i da się wszystko ustawić.

Szczerze mówiąc jak czytam o waszych przebojach z monterami to ta branża ma się bardzo kiepsko albo monter był za półdarmo? Przecież ten piec się montuje jak każdy inny piec na ekogroszek... to, że ma 5 klase nic w tej kwesti nie zmienia.

Postaram się nieco pomóc. Powtórzę to co było już napisane.

-Ogrzewanie podłogowe ma pracować cały czas, aby to było możliwe pompka musi być cały czas na zasilaniu (gniazdko lub 01,02 na sterowniku+strefy).

Zapodam potem schemat zrobiony na szybko jak to ma wyglądać i będziecie swoje instalacje przerabiać w mnieszym lub większym stopniu.


Schemat podkradziony od innej firmy robiącej piece i po pewnych modyfikacjach pozwoli zbudować instalację praktycznie bezobsługową (będzie trzeba uzupełniać paliwo, wywalać popiół i czyścić co jakiś czas piec - bardzo ważne!).

Instalacja nie należy do najtńszych (zawory 4d czy 3d z siłownikami) ale jeśli zależy nam na wygodzie to trzeba troche kasy wyłożyć.

Główna modyfikacja to uzbrojenie w siłownik zaworu sterującego pracą ogrzewania podłogowego oraz podłączeniu tego siłownika do sterownika pieca(mieszacz).
Zwróćcie uwagę na to, że każdy odbiornik(CW, podłogówka, grzejniki) ma osobną instalację pompową.
Instalacja powinna być przygotowana na różne obciążenia. Ustawienie stref pozwala uniknąć sytuacji w której piec niedomaga (np duży mróz albo w kilku grzejnikach na raz otworzą się głowice bo temperatura spadła).
Nowe instalacje CO w nowych budynkach za rok będą lepiej pracowały (wygrzewanie).
Jeśli coś jest nie jasne (a na pewno coś się znadzie) to pytajcie.

3
SPP v2 / Odp: SKAMP PV13 + SPPV2
« dnia: Marca 03, 2018, 06:08:55 pm »
Zrobione ;) Dołączyłem FV i foto ślimaka.

4
SPP v2 / Odp: SKAMP PV13 + SPPV2
« dnia: Marca 03, 2018, 05:30:50 pm »
wilkolak, u Ciebie jest zły ślimak!!

Chłopaki z technixa w jednej partii się pomylili z montażem i do sv200 zamontowali ślimaki od sv200n
Myślałem,że już wszystkie te sprawy odkręcone były.

Ten od sv200n jest ciut krótszy i kończy się zwężającym świdrem.
Wkleję Ci fotkę o co chodzi

Zdjęcia, które tu pokazałeś wysyłaj do technixa z prośbą o wymianę na właściwy model
technixpleszew@gmail.com

Wiedziałem, że to korkowanie nie jest naturalne! ;). Winę krótkiego ślimaka typowałem tydzień temu ale jak zobaczyłem ślimaki dostępne na rynku w detalu i ich wymiary (80-90 cm długości) to stwierdziłem, że nie ma opcji na nie właściwy ślimak bo musi być dedykowany. A tu taka niespodzianka ;)

Zrobię jak piszesz i wyśle im te fotki.

5
SPP v2 / Odp: SKAMP PV13 + SPPV2
« dnia: Marca 03, 2018, 04:03:07 pm »
Dobra Panowie natrafiłem na potencjalną przyczynę mojego korkowania. Poniżej relacja z czyszczenia. Te resztki miału/pyłu na dnie rury z pierwszego zdjęcia to była w rzeczywistości bardzo twarda narośl zwężająca światło rury. Po 15 minutach szorowania udało się to usunąć. Piec rozpalony i jedziemy dalej ;)





Na ostatnim zdjęciu jest wsadzona w pierwsze od frontu otwory szczota do ich czyszczenia. Jak widać na zdjęciu jeśli wsadzimy ją w pierwsze otwory to istnieje spora szansa, że ona nie wchodzi w te ostatnie otwory. Jest zatem sposób na czyszczenie tych otworów z tyłu? Na początku myślałem, że jak ona wchodzi w te pierwsze to ładnie się wpasowuje we wszystkie... a tu...


6
SPP v2 / Odp: SKAMP PV13 + SPPV2
« dnia: Marca 03, 2018, 02:40:12 pm »
u mnie w domu na wilgotnym paliwie w sv200n przy 1:3 przyczopowało
a przy 1:4,5 idzie bez problema, fakt,że wykorzystanie mocy 82-98% w mrozy pod -16 do -18st.c w nocy i nad ranem, ale w chacie w granicy 23st.C i pasuje

Mi kamiennego łyka teraz w widełkach 55-65kg/24h, więc ma co robić.

jak paliłem Varmo (w mrozy u mnie nie da rady) to miałem bliżej 1:3 czy 1:3,5, nie pamiętam dokładnie.
U mnie Varmo nie da rady przy takiej pogodzie jak teraz, za mały palnik mam do swojego domu aby w mrozy varmo utargać.
Jak będzie jednak cieplej, pewnie będą varmo palił, bo popiołu miałem na tym śmiesznie mało i mniej tego paliwa schodziło

U mnie na  varmo przy 1:3,5 korek gwarantowany i wydaje mi się, że to nie do końca wina dużego przesypu co stopniowego spadku sprawności przekładni lub silnika? Możliwe to? Jaką macie temperaturę przekładni i silnika tak na oko? U mnie 30-40 stopni nominalnie a po korkowaniu potrafi silnik oparzyć. Piec na 1:4 jedzie cały dzień bez problemu a jak przychodzi wieczór/ nagły spadek temperatury to się zatyka :(

A proszę mnie oświecić w kwestii dlaczego VARMO nie da rady? Ostatnie badanie człowiek twierdził, że ma 29MJ to przecież bardzo dobry wynik. Mam taką właśnie wartość wbitą do sterownika. To skoro to ma 29MJ to znaczy, że chyba dobre jest?
Nie da rady bo trzeba na ten kilogram przepchać więcej i się czopuje? Bo ono faktycznie jest lekkie.
To o to chodzi?

To jedno a drugie to fakt, że na eko są jednak wyżej spaliny. 


Idę poczyścić co by trochę sprawność skoczyła ;)

Jak za tydzień poczyścisz (tak Ci proponuje) to zobaczysz jak ładnie spaliny spadną przy zachowaniu tej samej sprawności.

7
SPP v2 / Odp: SKAMP PV13 + SPPV2
« dnia: Marca 03, 2018, 01:44:03 pm »
1:4,5 to nie są liche nastawy, to jest ok 18-19kW z paliwa 26-27MJ
jak dana instalacja zaleje woda, to temp. spadnie i zacznie sie podnosić.
Można dać na sv200n 1:3,5 a nawet 1:3 (tak było na badaniach na suchym opale), ale paliwo musi być suche (takie powinno być, ale nie zawsze jest to możliwe)

ps. tu mówie o ekogroszku węgla kamiennego, bo varmo to nieco inna sprawa.

Ja aktualnie na varmo jadę bo trafić dobre eko (cena <1100PLN/tona, suche, bez miału i 26-29MJ) to graniczy z cudem.  A co do nastaw 1:4,5, ja nie mam na myśli, że są liche tylko, że są w sam raz w takie mrozy i nie powinny skutkować korkiem.

8
SPP v2 / Odp: SKAMP PV13 + SPPV2
« dnia: Marca 03, 2018, 12:46:57 pm »
U mnie spiek potrafił być od palnika aż do podłogi popielnika a nigdy nie zauważyłem żeby węgiel się korkował. Teraz mieszałem końcówkę ruskiego, resztę miału który miałem od 2 lat - 4 worki, worek silvera z obi i pozostałości - miał z węgla (kilka wiader) i pali się to dobrze.
Może przyczyną korka jest ta dmuchawa na 72? Z tego co widziałem u innych to przeważnie jest poniżej 50.

@iskiereczka - widzę że kocioł daje jednak radę i trzyma 60 st. Jak Ci się to udało? I widziałem że zwiększyłeś moc palnika do sugerowanej przez sterownik. Czyżby to jest rozwiązaniem Twoich problemów?

Testowałem różne ustawienia dmuchawy od 40 - 85 i największą różnicą jest temperatura spalin. Przy dmuchawie <50 piec wydmucha w okolice 150 stopni jak jest czysty. Na 72 dmuchnie powyżej 200 jak jest potrzeba. Wyższe spaliny = piec szybciej koryguje spadki.

Korek się zrobi jak dacie za krótką przerwę do danego węgla i jego wilgotności.
Ja na dowierconym Sv200n na lekko wilgotnym paliwie nie mogę zejść poniżej 1:4,5 krótko mówiąc mam nastawę na te mrozy pod - 16 nicą 10sek podawanie,  55sek sek pauza i dmuchawa na 49-50 (RV13AM duży silnik). Dla sucjego paliwa mógłbym deczko skrócić jeszcze pauzę

Ps Sv200 spala na tej zasadzie, że ma się zapopielić po skos górny i gazy przelatują górą i odpalają się. Spiek powoli się wysuwa i dopala. To tak w tym sv200 działa. Nieco inaczej jest w tym Sv200n tam chodziło o ecodesign i spala się na innej zasadzie.

A nie powinno być tak, że niedopalone paliwo spada do popielnika? Niezbyt mi się podoba taki kaganiec w postaci max bezpiecznych nastaw bo ten piecyk ładnie i szybko grzeje właśnie na max ustawieniach. U mnie sytuacje ratuje mechanika (zawory trój i czterodrogowy) ale co z ludźmi którzy mają proste instalacje gdzie przez głowice termo potrafi na piec nagle uderzyć kilka litrów zimnej z powrotu? Piec przy lichych nastawach koryguje to wieki.  Zgadzam się z tym co piszesz odnośnie wilgotności paliwa która znacznie zwiększa ryzyko korka.

9
SPP v2 / Odp: SKAMP PV13 + SPPV2
« dnia: Marca 02, 2018, 11:25:18 pm »

Cytuj
Ach te wspomnienia :-)

Jak już tak wspominasz to przypomnij sobie ile zasypowiec potrafił połknąć ;) Na varmo spalanie jest bajka - 20/25kg doba w taką pogodę...

Nastawy aktualne to 5/20/72 bo przy większej mocy ryzyko korka też rośnie :(.

10
SPP v2 / Odp: SKAMP PV13 + SPPV2
« dnia: Marca 02, 2018, 11:06:08 pm »
Ten wypiek to wygląda bardziej jak ... kupa ;)
A z korkiem to napisz coś więcej, nie spotkałem sie.

Widać nie każdemu od razu idealne wypieki wychodzą ;).

Odnośnie korka schemat jest prosty. Przy dłuższej pracy podajnika (100% powyżej 30 min) paliwo zaraz za ślimakiem (początek palnika) puchnie i tworzy korek który jest na tyle ubity przez ślimak, że go blokuje. Generalnie jak pracuje motoreduktor to słychać takie ciche mielenie ale jak korek się utworzy to od razu podajnik zaczyna "mruczeć" i jak nie da rady korkowi (czasem udaje mu się go przepchać) to stanie w miejscu.

11
SPP v2 / Odp: SKAMP PV13 + SPPV2
« dnia: Marca 02, 2018, 09:24:45 pm »
To i ja się pochwalę swoim dzisiejszym wypiekiem ;)



Chlebek wypiekam od rana i również nie zauważyłem negatywnych skutków jego wypiekania po za wspomnianym wcześniej większym spalaniem gdy chlebek spadnie.

Piecem operują trzeci miesiąc i niestety od niedawna mam pewien problem... Nęka mnie (zwłaszcza w tym okresie) tworzenie się korka zaraz za ślimakiem. Jak można się domyślić taki korek potrafi skutecznie zablokować podawanie paliwa. Korek tworzy się gdy piec wchodzi na wysokie obroty przez dłuższy czas. Paliwo nie jest powodem korkowania bowiem paliłem już niemal wszystkim co producent dopuszcza (mieszaniną eko z miałem nie paliłem).

Czy któryś z użytkowników trzynastki z sv200 miał taki problem i skutecznie go rozwiązał? Może to przekładnia jest za słaba i nie daje rady korkowi?


Kolego iskiereczka Twoje problemy powinny ustąpić jak tylko ocieplisz budynek. Grzeje podobną powierzchnię i bez izolacji musiałbym chyba na trybie ręcznym palić ;) Po prostu ten piecyk do domku dobrze ocieplonego 180m2-200m2 to jest na styk.

Strony: [1]