Autor Wątek: ARGOS PID PLUS TECHNIX  (Przeczytany 3571 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarecki79

  • Oblatywacz
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2149
  • Reputacja: 50
  • Murarz, tynkarz, akrobata
    • Zobacz profil
    • Sterowniki,dmuchawy,podajniki,kotły
ARGOS PID PLUS TECHNIX
« dnia: Wrzesień 25, 2019, 08:18:57 pm »
Nowość od sezonu 2019/2020
Sterownik wyprodukowany na zlecenie Technix, konstrukcja i soft szefunia, produkcja i montaż Pleszew.

Producent, montaż etc TECHNIX Pleszew

Moimi oczami o czym rozmawiamy:

Argos PID Plus został opracowany wg zlecenia firmy Technix
Obsługuje pompę C.O., ładująca CWU i trzecią cyrkulacyjna lub kolejnego obiegu grzewczego.
Steruje dmuchawą, podajnikiem.
Ma wbudowany moduł internetowy, pracuje na www.ekotlownia.pl
Aktualizacja prosto i szybko karta MicroSD

Czujniki:
- kotła
- CWU
- mieszacza
- podajnika
- STB
- czujnik klapy kosza

Co w nim siedzi?
Soft wg zlecenia Grzegorza Urbańskiego z Technix
Opiera się w sporej mierze na prototypowym sofcie liniowym z SPPv2 pod palniki SV200
z tą różnicą, że zasada zadania nastaw wyjściowych jest jak np. w Irydzie, czy Argosie czy Cobrze
Podajemy czas podawania np. 7sekund, podajemy czas pauzy np. 35sekund (tutaj nic nie odejmujemy!!)
Podajemy widełki dmuchawy, dla typowej RMS120, DM80 czy RV13AM dół 11-12 i góra 38-40
i tyle, mamy ustawiony automat (obok nastaw wyświetla się orientacyjna moc dla wpisanych nastaw oczywiście zależna od wpisanego przesypu a także kaloryczności paliwa)

Jest bardzo fajnie opracowany tryb podtrzymania.

Na zlecenie Technix jest także wybór i można automat wyłączyć i będzie full dwustanowy sterownik z nastawami użytkownika (czyli dochodzimy do zadanej na jednych parametrach i odstawiamy się w klasyczne podtrzymanie, spadek o histerezę to powrót do pracy)

Mamy też znane z SPPv2 strefy czasowe dzień/noc w układzie:
pompa c.o., pompa cwu strefa dzień oznacza prace pompy, strefa noc oznacza STOP pompy w danej godzinie
strefa kocioł, strefa zawór mieszający to płynne zmiany temp. inna w strefi dzień, inna w strefie noc

Mamy też znany z SPP licznik spalania paliwa plus na grafice ekranu głównego znajduje się wskaźnik aktualnej ilości paliwa w koszu

Bolec zrobił też tak, że z nowym Argos PID Plus działa Technixa panel T1000, niestety z wadami softu Włodka Smelcerza.
T1000 fajnie działał z prostym Argosem PID, tutaj mamy zawór mieszający, którego obsługi Włodek nie przewidział. Niby można grzebnąc i zrobic wybór w sterowniku, tyle,że sens tego mały, bo Włodek zablokował min temp. na 40st.C, więc przydatność tego na zawór i podłogowe jest żadna. W starym Argosie czy Cobrze2 tryb termostatu wyłączy pompe CO, zatrzyma zawór w aktualnej pozycji i wyłączy pompę za zaworem...

Krótko mówiąc jak ktoś chce panelem stopować pompę c.o., to pomysł jest dobry
Mam jednak nadzieję,że Grzegorz z Technix dogada się z naszym Bolcem i jednak zostanie opracowany dedykowany, ładny panel firmowy pod nowe urządzenie.

Część z Was zna Timela jak mam to porównać, to rozmawiamy:
SKZP02 E z czujnikiem mieszacza (619zł + 39zł czujnik mieszacza = 658zł) razem z modułem internetowym ETH za 450zł, czyli 1108zł
vs
ARGOS PID Plus z modułem wbudowanym za 890zł

W ostatnią jesień pracowałem na nim z kontrolą analizatorem spalin u siebie w domu, podobnie Bolecki u siebie, testy w Technix, w domu u siebie ma to także kolega Darek z Technix montujący sterowniki

W skrócie tyle tytułem wstępu
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2019, 10:20:56 pm wysłana przez Jarecki79 »
Skam-P25 palnik SV-200n, dm70W, Argos PID+ zawór3d
https://ekotlownia.pl/sterownik-7/675

Offline bolecki

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6983
  • Reputacja: 126
  • Maszynista, konduktor, zwrotnicowy
    • Zobacz profil
    • Sterowniki piecy C.O, pokazy laserowe, frezowanie CNC
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2019, 08:59:17 pm »
Produkcja w sumie też ja, montaż Technix. Więc uwagi typu coś "nie działa lub zdechło" także do mnie.

Złącze RJ, a na metce "wi-fi". ;/
Jeśli już o interentach, podobnie jak v2L: pierwsze 10 dni w gratisie, pierwszy rok 120zł, każdy następny 35.

Ster robiony pod RMS120 więc innych bym nie używał. 
O nowym panelu jeszcze myślałem i tam na pewno potrzebny by był osobny zasilacz, więc też trochę lipa. A czy Bolec coś zrobi czy nie, to najpierw musi przejść przejść przez Technix'a. Nie mniej po to jest forum żeby różne pomysły mogły wypłynąć i być przedyskutowane.


W razie draki: 503-064-713

Prototypowy SKAM PV, fajka i WPA01 https://ekotlownia.pl/sterownik-5/29

Offline Jarecki79

  • Oblatywacz
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2149
  • Reputacja: 50
  • Murarz, tynkarz, akrobata
    • Zobacz profil
    • Sterowniki,dmuchawy,podajniki,kotły
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2019, 09:18:49 pm »
Metka poszła na szybko i jest jak jest
W instrukcji jest dobrze, LAN, RJ45 skrętka...

U mnie to działało na RV13AM i analizator spalin nie narzekał.

...
RMS120 jest na EMC, tak samo jak RV13AM i tak samo jak konkretny model DM80 (DM80 wychodzi jeszcze nie Ziehlu i EBM)

Wiesz panel PS do SKZP też ma zasilacz.. radiowy T1000RTH również, do Iryda pilot GRF także z zasilaczem


« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2019, 10:25:02 am wysłana przez Jarecki79 »
Skam-P25 palnik SV-200n, dm70W, Argos PID+ zawór3d
https://ekotlownia.pl/sterownik-7/675

Offline MIQ

  • Wszystkiego się czepiam
  • Oblatywacz
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2844
  • Reputacja: 28
  • Na niczym się nie znam
    • Zobacz profil
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2019, 10:56:00 pm »
Najważniejsze, żeby dopłynął tam, gdzie trzeba  ;D
SPR11_P22 @ 1,0,9 + MCI    (Zębiec KWK 25) uchylenie klapki PG min - 4mm (14cm kw) ; max - 10...14 mm ( 38...50cm kw).

Offline dziubek23

  • Oblatywacz
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1569
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 27, 2019, 11:59:37 am »

Offline shogunzlasa

  • Pytak
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2019, 09:56:52 pm »
Słów kilka o wyniku autopsji po rozbebeszeniu:

Projekt niezły - logika na płycie za sterownikiem, druga płyta jako moduł wykonawczy, dosyć prosty dostęp do karty SD.
Części spoko, jakiś filterek jest, izolacja przez optotriaki itd - wygląda to nieźle. Nie wiem kto robi zworki drutowe bo wyglądają kiepsko - reszta kabli pocynowana, zworki nie - pojedyncze żyły gdzieś przestają.

Minusy:

Największy minus moim zdaniem to projekt pod montaż powierzchniowy SMD.
Pady pod komponenty SMD zaprojektowane są do d... z punktu widzenia procesu.
Pady są tak małe, że ciężko uzyskac odpowiednie zwilżenie i ładne luty - przez co widać poprawy z ręki po automacie.
Ktoś przestrzelił z biblioteką padów, bo miejsce na płycie jest, żeby zrobić to po bożemu.
Szczególnie kiepsko wyglądają nóżki o małym rastrze (mało cyny).

Lutowanie przewlekańców całkiem spoko - ciekawe tylko czy topnik do lutowania i poprawek po SMD odpowiedni, żeby nie przeżreć płytek na wylot :)

Jest też jakiś otwór na spodzie przez który widać PCB (od strony ekranu) - może się tam łatwo dostać kurz, przez co płyty dostaną po tyłku. Ale chyba każdy dostawca sterowników ma podobnie i to jakoś działa.

Nie widze też otworu pod kabel na regulator pokojowy dwustanowy.

Offline bolecki

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6983
  • Reputacja: 126
  • Maszynista, konduktor, zwrotnicowy
    • Zobacz profil
    • Sterowniki piecy C.O, pokazy laserowe, frezowanie CNC
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2019, 01:00:29 am »
O, nie pamiętam kiedy tu jakiś elektronik był. Co robisz na co dzień? :).
Ja dostarczam uruchomione płyty, a montaż do kupy jest już w Technixie. Tak że można powiedzieć iż pady to moja sprawka i tutaj możemy dyskutować. Owszem są wymagające ale co Ci powiem...No trzeba mieć skila. Od czasu do czasu zlecę montaż w innej firmie, albo też ktoś się próbuje wbić z ofertą. Akurat taka okazja się trafiła przy pierwszych sztukach tego sterownika, efekt był taki że jedni potrafili zrobić 100% dobrze (ale pewnie ze trzy razy oglądali każdą płytkę) i bez stękania, a drudzy tak zrypali robotę, że podnosiłem lekko licząc co trzeci procek. Czyli to nie do końca tak z tymi bibliotekami, z resztą używam ich od kilku lat i robiąc w sprawdzonych firmach nie miałem problemu. Od zalecanych footprintów też raczej nie odstają. Ale żeby nie było- za footprint diod mogą przyjąć lanie. Tam ogólnie miały być elementy w innych obudowach.
Firmy od montażu robią pastblachę we własnym zakresie, trzeba mieć dobrego szpeca który ogarnie np taki raster 0,4mm. Widziałem już wiele rzeczy i uważam że blachą można położyć dobry projekt lub uratować leżący. Ostania seria miała SMD i THT robione u mnie i przy testowaniu wyszło w granicach 1,5% błędu, myślę że nie jest źle. Wbrew pozorom projekt jest nieco upakowany, laminat ma tylko dwie warstwy i wysoki zegar. Żeby wyszło EMC trzeba było szanować masę i robić sztuczki.
Zakładam że sterownik który masz, THT miał jeszcze lutowane ręcznie, więc na pewno topnik siedział w drucie i siłą rzeczy był do pary z lutowiem. Dziś standard to topniki których nie trzeba myć, a nawet zaleca się pozostawić bo mają funkcję ochronne.

No i w zasadzie tutaj moja działka się kończy, na resztę mam już mały wpływ. Nie mniej z Technixem jesteśmy w stałym kontakcie i staram się patrzeć co robią bądź przechwytywać każde zgłoszenie problemu i je analizować. Konstrukcja urządzenia jest młoda i jak to w życiu bywa coś się przeoczy. Na razie prym wiedzie pierdoła polegająca na tym że kabel internetowy wpinany w płytkę ekranu ją ciągnie. A że płytka i ekran są klejone, to może się zdarzyć sytuacja w której kabel ją tak odciągnie, że złącze taśmy oprze się pinami o blachę ekranu. Szacowana populacja jest na poziomie kilkudziesięciu sztuk. Jak tam znów będziesz to zobacz czy na blachę ekranu jest przyklejona folia która robi właśnie za izolację. Ot klasyczny przykład z katastrofy z przemysłu lotniczego :) Problemu by nie było gdyby spełnił się choć jeden z warunków: Płytka ekranu pozostała była w pełni SMD, inne mocowanie pcb, inne prowadzenie kabla eth, montaż izolacji.

Otwory od spodu z tego co wiem są na magnesy. Jeśli chodzi o zwykły regulator pokojowy to obok istniejących przewodów miały być miejsca "do wyłamania". Że magnesów nie to już wiem, a co do wyłamania to muszę się przyglądnąć.

Ogólnie trzeba cisnąć technixa żeby prócz czytania też coś pisali :)
W razie draki: 503-064-713

Prototypowy SKAM PV, fajka i WPA01 https://ekotlownia.pl/sterownik-5/29

Offline shogunzlasa

  • Pytak
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2019, 08:07:32 pm »
Powiedzmy, że przewijają mi się takie płytunie przez ręce :)

Sorki za wyrażenie pady do d... - dokładnie jak piszesz są to pady wymagające.
Z resztą to trochę standard na dzisiejsze czasy - bo zagęszczenie komponentów coraz większe, bo płytki coraz mniejsze.
Nie mniej jednak lepiej jak tylko się da zrobić dłuższe pady - żeby cyna lepiej się rozlała.

https://s3.amazonaws.com/s3-blogs.mentor.com/tom-hausherr/files/2011/01/figure-1-3-tier-for-chip-component1.png

https://fctsolder.com/wp-content/uploads/2018/09/Solder-Joint-Pictures.png

Oczywiście bez przesady bo elementy zaczną pływać. Ale jak pady są krótkie to robią się takie buły - zwłaszcza widać to po poprawkach ręcznych gdzie jest więcej cyny, a nie ma się gdzie rozlać.

W sztuce którą mam u siebie szablon też tyłka nie urywa - widać, że pady pod PICa są dłuższe ale część padu jest bez cyny - przez co nawet nie widać cyny na czole (końcówce) nóżki.
Masz rację z tym, że od szablonu zależy dużo - można nadgonić zwężeniami, overprintem, kształtem itd.

Laminat obstawiałem 4ry warstwy na pierwszy rzut oka, więc rzeczywiście napkane to jest :)
Co do topnika, jak typ "no clean" to spoko - niektóre trzeba było przejechać dmuchawą co by go zdezaktywować w jakiejś temp. Jak nie jest nawalone wokół miejsca lutowania to jest OK.

A co do montażu - wyłamań pod RP nie widze (na gotowej formie ciężko dołożyć dziurę bo trza formę nadspawać).
Co do montażu ekranu i płyty - izolacji pod taśmą nie widać.
Podwójna taśma klejona jest w miejscu gdzie jest nr. seryjny ekranu (blacha).
Taśma trzyma się PCB jako tako , ale z drugiej stronnaklejka z SN puszcza. Jeszcze klejone jest to niedaleko złącza RJ45 - które plastikowe piny montażowe ma wyższe niż taśma - w efekcie od jednej praktycznie nic nie trzyma.
Jedno z wyprowadzeń baterii (węższe) dotyka blachy (nie wiem czy po złożeniu też bo nie widzę) - pozostałe 2 są obcięte.

Co do softu - może opisze kiedyś swoje żale :D (ogólnie do sterowników - nie tylko do tego :)

Offline bolecki

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6983
  • Reputacja: 126
  • Maszynista, konduktor, zwrotnicowy
    • Zobacz profil
    • Sterowniki piecy C.O, pokazy laserowe, frezowanie CNC
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 17, 2019, 08:25:28 pm »
Wystająca noga baterii to masa. Jeśli ma się oprzeć to lepiej o nią jak "+"
W razie draki: 503-064-713

Prototypowy SKAM PV, fajka i WPA01 https://ekotlownia.pl/sterownik-5/29

Offline shogunzlasa

  • Pytak
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 29, 2019, 08:26:48 am »
Medytacje wiejskiego listonosza - czyli o błędnych założeniach przy pisaniu softu do sterowania kotłami (w kontekście sterowania przez przeciętnego użytkownika)

Może ktoś przeczyta i weźmie to pod uwagę przy pisaniu / aktualizacji softu / wdrażaniu sterownika.

Jeśli to czytasz - należysz do bardzo małej grupy ludzi, którzy użytkują kocioł i szukają o nim informacji w necie. Większość użytkowników tego nie robi, nie umie, nie chce itd., więc to co tu napisze, może wydawać się głupie, ale głupie nie jest - po prostu potwierdzone wizytami u ludziów (czyt. młodzi ludzie, starzy ludzie, Ci co śmigają po ekranach i tych którzy używają jeszcze gołębi pocztowych).

Podstawowe błędne założenie: "użytkownik ustawi coś tam coś tam". Nie, przeciętny użytkownik nie ustawi! Jak mu powiesz, że można ustawić temp. kotła - on zapyta: "Jaka ma być?". Ludzie tego nie wiedzą. Dlatego to co można ustawić w standardzie do działania - musi być ustawione. Przykładowo - temp. kotła - jeśli bezpieczna temp. dla kotła to 55 stopni - taką ustawiamy, jeśli histerezę CWU założymy 2 stopnie - dla kotła lepiej (częściej obrócimy ciepłą wodę w tyłek kotła i może zmniejszymy roszenie) itd itd. Minimalna temp. kotła też powinna znajdować się np. na poziomie 50 stopni, żeby tego kotła nie zajechać. Ludzie nie chcą się doktoryzować ze spalania, chcą włączyć sterownik, kliknąć i ma grzać... (Jak niektórym ustawisz dwustan na jesień tak jadą cały rok - nie wygasło - znaczy jest dobrze!)

#1 - Menu, interfejs

Sprawdzający się podział:

* Menu użytkownika (proste - takie minimum jakie potrzebne jest do przeżycia i NIC WIĘCEJ!)

* Użytkownika zaawansowane,

* Instalatora / serwisanta.

Chodzi o to, że menu powinny być oddzielone od siebie. To czego możemy używać często i musi być ustawione pod siebie - wstawiamy w prostym menu (np. temperatura, włącz/ wyłącz, jakaś korekta spalania PROSTA plus minus), to czego używamy rzadziej - w zaawansowanym (np. histereza), to co jest ustawiane raz i coś czego nie powinno się zmieniać (ustawienia zaworu, min. temp. kotła, przegrzanie podajnika itp.) w instalatora / serwisowym.
W PRAKTYCE WIĘKSZOŚĆ UŻYTKOWNIKÓW NIE ZAJRZY NAEWET DO OPCJI ZAAWANSOWANYCH! - więc nie ma po co mieszać komuś w głowie.

Jak można roztrzaskać sterowanie dwustanowe.
W menu podstawowym wstawiamy SPALANIE:

Czas podawania
Siłę nadmuchu
Podtrzymanie (tutaj wstawić jedną wartość, która pozwoli coś podregulować, żeby nie zdechło).

W zaawansowanych opcjach przerwę podawania (ustawioną np. na 40 sekund) i opcje podtrzymania, które ustawiamy na sensowną wartość.

Użytkownikowi łatwiej jest sterować trzema parametrami. Siłą nadmuchu wysteruje moc, czas dostosuje bo widzi czy podaje za dużo / za mało. A Podtrzymanie reguluje w lecie - w zimę nawet tego pewnie nie zauważy jeśli wprowadzone wartości będą działać jako - tako. W rezultacie nie będzie on praktycznie grzebać w ustawieniach zaawansowanych.

Podobnie trzeba skonstruować tryb automatyczny (nie PID, liniowy, grupowy - nazwać automatyczny, auto).
Potrzebny jakiś plus minus który doda 5% nadmuchu itp - coś co pozwoli łatwo wysterować to YAKO TAKO.


Sam interfejs powinien być prosty, zgrupowany i czytelny.

Prosty - pokazujemy tylko co ma być pokazane i kierujemy użytkownika by zmieniał to co potrzeba, cała reszta np. w klawiszu do ustawień zaawansowanych.

Czytelny - Litery powinny być duże, hasła proste i krótkie -  jak już mamy kolory - warto ich używać - zielone OK, czerwone złe / wyłączone itp. Dla wielu ludzi hasło CWU nie jest zrozumiałe i ucieszyłby ich napis TEMPERATURA BOJLERA - POWAŻNIE.

Zgrupowany - Jak mamy 3 lub 4 pompy to robimy folder pompy, jak mamy strefe CO, strefe CWU itd to robimy folder strefy a w nim dopiero poszczególne opcje. Jeżeli dana rzecz ustawiana jest raz - dajemy ją niżej w menu, jeśli z czegoś korzysta się częściej - dajemy to wyżej. Np. zegara za często przestawiać nie będziemy.


To co istotne staramy się upchnąć na jednym ekranie / jednej stronie.

Przykładowo pogodówka w jednym sterowniku z racji na ograniczone miejsce wyświetlała dla użytkownika:

4 linie "Temperatura zadan"    (po przewinięciu po kilku sekundach: Temperatura zadana dla -20, -10, 0, 10)

Jakby się nie dało zacząć od -20 temp. zad., -10 temp. zad.

Warto też dublować odniesienia. Da się kliknąć POMPĘ CO na ekranie głównym, dodatkową, ale warto po wejściu w menu głównym zrobić folder POMPY gdzie będzie link do każdej z tymi samymi opcjami. Podobnie jakaś temp. kotła po kliknięciu w kocioł itp. JAK KTOŚ MA WĄTPLIWOŚCI TO WOLI COŚ PRZECZYTAĆ NIŻ KLIKAĆ W CIEMNO W ZNACZKI / HIEROGLIFY.


#2 - Softowe ograniczenia możliwości sprzętu - doskonały przykład: POMPY!

Wchodzimy w menu - mamy pompę podłogową lub cyrkulacyjną - a co jak ktoś potrzebuje dodatkowej pompy CO? Drutuje ze sobą 2 pompy obciążając jedno wyjście. A wystarczy mieć logikę, która pozwoli pompie DODATKOWEJ (nazywanie jej na sztywno to głupota) pracować np:

Zawsze włączona - stała, Równolegle do CO, równolegle do CWU, Cyrkulacyjna, Podłogowa, Czasowa, Mieszacza itp.

Logika do powyższych może się powtarzać (np, czasowa czy cyrkulacyjna mogą działać tak samo). Dobrze jest wyświetlić dodatkowo użytkownikowi co to za pompa (np. podłogowa).

W rezultacie jak ktoś klika pompę i widzi, że jest podłogowa - może zdecydować czy chce jej używać w lato np. grzejąc podłogę w łazience czy nie. Jak ktoś ma kilka pompek to fajnie widzieć, CO1, CO2, podłogowa itp.


#3 - Co uprzykrza życie użytkownikowi

Solary, dodatkowe źródła ciepła - potrafią podgrzać CWU do np. 80 stopni, sterowniki wyją (włącza się jakiś alarm, zabezpieczenie), a użytkownik nie wie o co chodzi. Uprzedzając pytanie - tak, czasem jak ktoś ma solary - nie wyłącza kotła cały rok i siedzi sobie w podtrzymaniu. Do tego ludzie mają wicki, podkowy itd. Trzeba to uwzględnić.


Na przykładzie argosa pid plus:

Co jest fajne:

* KLAWISZ / FUNKCJA STOP - można grzebać przy kotle itd. Przydałby się tylko jakiś impuls gdyby ktoś zapomniał zastartować (np. brzęczek po 20 minutach i komunikat).

* Tryb rozpalanie / Tryb ręczny

To co nie sprawdzało się w talosie / cobra2 - w PID+ sprawdza się nieźle - czyli tryb ręczny / rozpalanie. W talosie - przytrzymaj klawisz, potem tym samym klawiszem przeskakuj po hieroglifach i rysunkach. W Argosie - wejdziesz, dmuchawa ma swój plus, minus, wszystko jest opisane, czerwony nie działa, zielony kolor działa - wszystko jasne. Brakuje tylko, żeby dmuchawa też była włącz / wyłącz oprócz plus minus. Takich miejs powinno być więcej!

* Obrys pól + klawisze - będzie to pomocne dla słabiej widzących i starszych użytkowników


Mamy CWU - klikamy bojler - winno tam być tylko Wł / wył (czerwono / zielono) i temp. bojlera (do której jest swój plus i minus do przestawiania jak w trybie ręcznym) - w zaawansowanych (czyli np. dodatkowy klawisz) można wstawić tryb, priorytet, histereze, czy link do strefy. W praktyce - większość ludzi za życia nie wejdzie w opcje zaawansowane. Sorki - ale taka prawda.

* Klawisz cofania zawsze w tym samym miejscu

* Menu kodowe - czyli właśnie takie cuś, gdzie użytkownik nie grzebie jak nie ma potrzeby


Z czym będzie problem, co jest nie tak:

* Ekran główny

Jest mało kontrastowy i trochę się zlewa w tych odcieniach. Sam przez pierwsze ładnych kilka minut nie widziałem bojlera bo dymek z temperaturą jest wielkości baniaka.


Sterowanie:

Trzeba najechać na linię, podświetlić, potem użyć plusa minusa. Dla mniej ogarniętych ludzi będzie to kłopotliwe - wiem, że raczej inaczej się nie da, ale mamy CWU - klikamy bojler - winno tam być tylko Wł / wył (czerwono / zielono) i temp. bojlera (do której jest swój plus i minus do przestawiania jak w trybie ręcznym) - w zaawansowanych (czyli np. dodatkowy klawisz) można wstawić tryb, priorytet, histereze, czy link do strefy. W praktyce - większość ludzi za życia nie wejdzie w opcje zaawansowane. Sorki - ale taka prawda.

Instrukcja:

Wiem, że trzeba to opisać, ale zrozumie ją może kilka procent ludzi - "wartości skrajne palnika", "dynamika reakcji" itp.
Dlatego też fajnie jak menu jest proste.

Strefy: Zajmują pół menu - 4 pozycje zamiast zgrupowanego folderu - wielu ludzi niestety tam nie zajrzy

Ustawienia palnika: Ciężko będzie to ogarnąć mając wszystko na wierzchu, nie korygując tego w prosty sposób.

Brak odnośników z ekranu głównego: Owszem można kliknąć w kocioł i ustawić temp, ale fajnie jakby to było w menu. Jak ktoś to rozpozna to OK, ale jak boi się (tak ludzie się boją klikać co by nie nagrzebać) to fajnie wejść w menu, przeczytać, że temp. kotła to temp. kotła i to przestawić. (Swoją drogą też powinno to być jak w pracy ręcznej ze swoim plusem / minusem.


Offline Matek

  • Pytak
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 19, 2020, 07:12:22 am »
hejka dzięki za aktu 1.34 a możecie sprostować co można ustawić pod kodem 100 jak chodzi o ustawienie o nazwie bol który jest off i jak działa czujnik klapy bo po rozpięciu tego kabelka mi przynajmniej nic  nie działa nawet po zmontowaniu czujnika z góry dzięki

Offline cirek

  • Pytak
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: 0
  • Amator dwie lewe ręce
    • Zobacz profil
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 20, 2020, 01:25:43 am »
Cześć,
Wymieniłem dziś sterownik Argos PID na Argos PID Plus. W porównaniu obu sterowników PID Plus już na pierwszy rzut oka widać że to zupełnie inna liga. Wszystko inaczej, zupełnie inaczej i o wiele lepiej, czytelniej, intuicyjniej.

Do ustawienia sterownika sugerowałem sie tym:
Cytat: Jarecki79
Dmuchawy typowe, duże silniki 70-82W, czyli m.in. WPa06 MplusM, RMS 120 Pol-Fans, DM80 - EMC Domer, RV13AM Ewmar Ness
Obroty max. 43%
Obroty min. 16-17%

Podtrzymanie sugeruję wyjściowo takie:
12sekund
co 15minut
podanie co 2cykl
ilość podań 1

Co ważne, w kodzie 0101 ustawcie sobie właściwy przesyp dla danego palnika
Palniki SV200-15, czy SV200-25 można dać wyjściowo 12,4kg/h
Wpiszcie także dobra kaloryczność dla swojego paliwa, jak macie opał 26, to wbijcie 26MJ (wówczas jak będziecie ustawiać podawanie oraz pauzę będzie obok podpowiedź jaka to jest max. generowana moc w kW, generalnie wystarcza jak macie 13-15kW nawet dla kotła 25kW)

Sugeruje też, aby w kodzie 0101 dac dłuższy czas dla błędu wygaszania - tak 40minut
Tyle rad startowych, powodzenia!


Ustawiłem tak:
Przesyp 11,40 kg (zmierzone)
kalorycznoś 24 Mj
praca 9s
pauza 28s
nadmuch max 27
nadmuch min 15
Daje to 14 kW

Podtrzymanie:
praca 12s
pauza 15min
Nadmuch 15
Podanie co 2cykl.
ilość podań 1

Zastanawiam się czy 15 minut w podtrzymaniu to nie za dużo? kocioł wraca do pracy zanim upłynie te 15 minut.

Mieszacz:
Postój 60s (chyba zmienię na 30s)
praca 5s
temp max 55
temp min 20

Pilnuje 40°


Teraz niech  sobie popracuje a ja poobserwuje.

EDIT///
Pierwsza doba na ww nastawach.
Zmniejszyłem dmuchawę na 25 jednak myślę że to wina za małej kaloryczności.
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2020, 05:21:37 pm wysłana przez cirek »
STEFANIAK 24kW palnik SV200 + Argos PID Plus
Zawór 4D Siemens VCI31.25 + Siłownik SQK349.00
https://ekotlownia.pl/sterownik-7/687

Offline Jarecki79

  • Oblatywacz
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2149
  • Reputacja: 50
  • Murarz, tynkarz, akrobata
    • Zobacz profil
    • Sterowniki,dmuchawy,podajniki,kotły
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 26, 2020, 09:05:27 pm »
Wygraj sobie soft testowy z grupowym sterowaniem nadmuchem
To jest inna liga.

Wówczas jeszcze na dziwne paliwo w menu 0100 dajesz DOD.1 i popiół wzór
http://forum.bolecki.pl/index.php?topic=1010.0
Skam-P25 palnik SV-200n, dm70W, Argos PID+ zawór3d
https://ekotlownia.pl/sterownik-7/675

Offline cirek

  • Pytak
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: 0
  • Amator dwie lewe ręce
    • Zobacz profil
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2020, 09:02:08 am »
Mam ten soft, zrobiłem jak mówisz. Dziś zasypany do pełna.
Obserwujemy https://ekotlownia.pl/sterownik-7/687
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2020, 09:51:46 am wysłana przez cirek »
STEFANIAK 24kW palnik SV200 + Argos PID Plus
Zawór 4D Siemens VCI31.25 + Siłownik SQK349.00
https://ekotlownia.pl/sterownik-7/687

Offline Matek

  • Pytak
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Odp: ARGOS PID PLUS TECHNIX
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 02, 2020, 03:19:45 pm »
Hej a jaki polecacie grosze do sv200 bo testuje różne groszki i czy 29 kalori czy 24 to i tak i tak wystarcza na 5 dni